Co to jest e-commerce?

 Raport ‘’E-commerce w Polsce’’ przygotowany przez Gemius wskazuje, że już 77% Polaków kupuje online. Co więcej, liczba ta rośnie z roku na rok. Nic dziwnego więc, że wizja prowadzenia biznesu w Internecie przyciąga coraz więcej ludzi – zarówno doświadczonych właścicieli firm, jak i nowych, wchodzących dopiero na rynek przedsiębiorców. Prowadzenie sklepu internetowego niesie ze sobą bowiem szereg korzyści. Czym właściwie jest jednak e-commerce? Jak zbudowane są odnoszące sukcesy sklepy internetowe? Na te i inne pytania odpowiedzi poznasz w treści tego artykułu.

Czym jest e-commerce?

E-commerce to rodzaj handlu, gdzie kupno i sprzedaż odbywa się w Internecie. Branża zyskała na popularności szczególnie w ostatnich latach, co wynika z faktu, że coraz więcej przedsiębiorców szuka nowych sposobów na dotarcie do szerszego grona odbiorców oraz obniżenia kosztów prowadzenia swojej działalności. Prowadzenie e-biznesu to przede wszystkim możliwość sprzedawania produktów z dowolnego miejsca na ziemi i co najważniejsze – przez 24 godziny na dobę.

Jak krok po kroku założyć sklep internetowy?

Samo stworzenie sklepu internetowego nie gwarantuje sukcesu. Przede wszystkim trzeba wiedzieć, co i dla kogo chce się sprzedawać oraz jak wyróżnić się na rynku. Aby odpowiedzieć sobie na te pytania, należy przeprowadzić analizę konkurencji – dzięki temu można określić to, co należy zaoferować potencjalnym klientom, aby Ci chcieli zapoznawać się z ofertą e-sklepu.

Następny krok to określenie grupy odbiorców, do których chcemy trafiać. Najlepiej zdecydować się na konkretną niszę – mimo że odbiorców będzie mniej, to masz większe szanse na to, że zakupią oni Twój produkt. Będąc tak przygotowanym, można przejść do rzeczy. Jak wygląda proces tworzenia sklepu internetowego?

  • Wybór fundamentów witryny

Każdy e-sklep ma swoje trzy filary, bez których nie będzie w stanie funkcjonować. Należy do nich domena, hosting oraz platforma e-commerce. Domena, czyli unikalny adres URL witryny, to nazwa, którą użytkownicy będą wpisywać w pasek przeglądania w celu znalezienia Twojej firmy – warto więc, aby kojarzyła się z branżą, w której działasz i była łatwa w zapamiętaniu.

Hosting z kolei to usługa polegająca na wynajęciu miejsca na serwerze, gdzie przechowywane będą wszystkie dane i elementy danej strony WWW. Jeśli dobrze go wybierzesz, Twoja witryna będzie bezawaryjna i działająca bez zarzutu.

Trzecim i równie istotnym aspektem prawidłowo funkcjonującego e-sklepu jest wybór odpowiedniej platformy e-commerce. Umożliwia ona m.in. zarządzanie sklepem, wysyłkami, czy samym systemem, fakturowania. Zapoznaj się z ofertą na rynku i wybierz opcję, która najbardziej odpowiada Twoim potrzebom. Do najpopularniejszych z nich należy m.in. PrestaShop i WooCommerce.

  • wybór projektu graficznego

Nie jest tajemnicą, że większość z nas kupuje oczami. Lubimy rzeczy, które są estetyczne i mają nowoczesny design. Trzeba więc przykuć tym uwagę klienta już na samym początku. Wybór odpowiedniej szaty graficznej witryny może okazać się elementem decydującym o tym, czy odbiorca zdecyduje się finalnie na zakup Twoich produktów. Oprócz estetyki zwróć uwagę także na to, aby projekt strony WWW był przejrzysty i dopasowany do branży, w której działasz, m.in. poprzez zastosowanie odpowiedniej palety kolorów.

  • stworzenie treści na stronę

Czy słyszałeś kiedyś stwierdzenie ‘’content is a king’’? To znane powiedzenie wśród ludzi z branży marketingu – dosłownie oznacza ‘’content jest królem’’ i odnosi się do faktu, że wysokiej jakości unikalne treści znacząco wpływają na sukces firmy w Internecie. Jakie więc powinny być teksty na Twojej witrynie? Przede wszystkim zgodne z zasadami SEO, czyli zawierać słowa kluczowe odpowiadające na zapytania klientów. Co więcej, warto, aby przekazywały realną wiedzę i były pisane językiem korzyści – zachęcały odbiorcę do zakupu Twoich produktów.

Pomocne jest także porządkowanie treści, czyli m.in stosowanie nagłówków H1, H2, H3. Nie zapomnij także o zdjęciach na swojej stronie – zadbaj o to, aby były one wysokiej jakości i posiadały atrybuty w postaci opisów ALT (opisy alternatywne), dzięki czemu Google lepiej rozumie zawartość witryny, co może wpłynąć pozytywnie na jej pozycję w rankingu.

 

Kto tworzy profesjonalne e-sklepy?

Branża e-commerce, z uwagi na swoją popularność, jest bardzo konkurencyjna. Coraz trudniej jest pokazać się na rynku i zaskarbić sobie nowych klientów. Co więc zrobić, aby odnieść sukces w Internecie? Przede wszystkim należy zadbać o odpowiedni sklep internetowy – musi być unikalny, dopasowany do wymagań Twoich, Twoich klientów oraz wymagań wyszukiwarek internetowych.

Z pomocą przychodzą specjaliści WeNet, zajmujący się tworzeniem oryginalnych e-sklepów, które od lat odnoszą sukcesy w tej branży. Warto zauważyć, że sklepy internetowe spod szyldu WeNet są przede wszystkim bardzo funkcjonalne, co jest pożądane przez internautów. Jak więc wygląda taka współpraca krok po kroku:

  1. Analiza potrzeb i oczekiwań klienta
  2. Analiza danych i szybka wycena
  3. Budowa i instalacja e-sklepu
  4. Konfiguracja i integracja z niezbędnymi systemami zewnętrznymi
  5. Testowanie e-sklepu w celu wykrycia błędów i wprowadzenia poprawek
  6. Akceptacja klienta i publikacja sklepu internetowego

Zespół specjalistów WeNet nie tylko dostarczy Ci nowoczesny i zgodny z zasadami SEO e-sklep, ale zadba także o jego ciągłość i bezpieczeństwo. Dodatkowo możesz mieć pewność, że będą oni stale wprowadzać innowacyjne rozwiązania, których zadaniem będzie usprawnianie funkcjonowania Twojego e-biznesu. Na co więc czekasz? Już dziś wejdź na WeNet.pl i skorzystaj z bezpłatnej wyceny, a już niebawem staniesz się posiadaczem profesjonalnego sklepu internetowego!

Related posts