Wchodząc do każdego hotelu najpierw kierujemy się do recepcji. Tam załatwiamy wszystkie sprawy z zameldowaniem, otrzymaniem pokoju i klucza do niego, a także opłatami. Każdy kierownik hotelu doskonale wie, jak ważne jest by ta reprezentacyjna część robiła na gościach dobre wrażenie. Dlatego też stosuje się wyszukane meble i tym podobne stylistyczne aspekty. Ważne jest przede wszystkim jak wygląda lada, za którą zasiada recepcjonistka, ponieważ jest to pierwszy element umeblowania hotelu, na którym klient położy swoje ręce. Tam bowiem kładziemy portfel podczas dokonywania płatności, tam też pracownik recepcji położy wydany dla nas klucz do odpowiedniego pokoju. Lady recepcyjne dostępne są na rynku w bardzo wielu kolorach, kształtach, designach, stylach i tak dalej. Wszystko po to, by wybór był jak największy i każdy znalazł coś dla siebie. Ale czy lady tego typu nadają się tylko do recepcji hotelowych? Sprawdziliśmy to.
Otóż siedziba każdej firmy również ma swoją recepcję. Zgłaszają się tam przedstawiciele innych firm lub osoby prywatne, które pragną nawiązać współpracę. Nie da się więc ukryć, że jest to miejsce, które powinno wyglądać okazale i robić dobre wrażenie na klientach. Dlatego też warto zastosować w nim odpowiednie umeblowanie, stosują między innymi wysokiej klasy lady recepcyjne. To na nich właśnie klienci będą mogli położyć dokumenty do podpisu przez drugą stronę, dlatego jest to miejsce niezmiernie ważne. Nie ukrywajmy też, że by klient wyszedł zadowolony, musi mieć poczucie że trafił we właściwe miejsce. To poczucie wzmaga świadomość, że jego kontrahent dba o dobry gust. Takich partnerów zawsze lepiej się docenia, dlatego warto zadbać by klient miał też na czym wygodnie usiąść. Są to pewne niepisane zasady, które przekazują drugiej stronie ważne, niewerbalne sygnały. Chociażby takie jak: dbamy, szanujemy, interesujemy się drugą stroną. Każdy specjalista od negocjacji zdaje sobie sprawę, że na efekt końcowy dobrze wpływają zarówno same umiejętności perswazji i przekonywania, jak i cała otoczka tychże negocjacji. Istotne znaczenie ma nawet to, jaki zapach będzie panował w pomieszczeniu, gdzie odbędzie się rozmowa o współpracy między potencjalnymi partnerami.
Dlatego kupujmy wysokiej jakości meble, fotele, lady, stoły, stoliki i tak dalej. To wszystko ma niebagatelne znaczenie, zarówno z punktu widzenia kierownika hotelu, jak i dyrektora firmy, który pragnie pozyskać nowych partnerów.